Egészséges táplálkozás a nyaralás alatt is

A nyári vakáció a pihenésről, feltöltődésről és új dolgok felfedezéséről szól. Viszont ha szeretnéd megtartani az egészséges szokásaidat, az új környezet nehézkessé teheti ezt számodra.

 

Hosszú hónapok fáradságos munkája után kétség sem fér hozzá, hogy megérdemled a finom ételeket és az egész napos láblógatást. Míg az általános egészségügyi állapotot nem feltétlenül fogja befolyásolni egy hét nyaralás, addig az eltérő étrend és a mozgás hiánya viszont hamar megmutatkozhat, elsősorban a bélügyeidben.

 

Elöljáróban annyit mondanék, hogy a rost és mozgás lesz a titok nyitja. Néhány nap vakáció után a gyümölcsök, zöldségek vagy dió- és gabonafélék hiánya könnyen székrekedéshez vezethet. Ha a bélügyek nincsenek rendben, ez hatással lehet a közérzetre, hangulatra, de még az immunrendszer védekező képességére is.

 

Íme néhány tipp, amelyekre odafigyelve biztosra mehetsz vele, hogy a beleid is legalább annyira élvezzék a nyaralásod, mint te:

 

  1. Vásárolj könnyen elfogyasztható gyümölcsöket, amelyeket magaddal vihetsz a strandra, pl.: alma, banán vagy szilva. Fontos, hogy ezeket megfelelően mosd meg, főleg ha egy egzotikus országban vagy. Az “utazók hasmenése” elég gyakori probléma, amelyet szennyezett ételek fogyasztása vagy szennyezett víz ivása okozhat.
  2. Az étteremben mindig rendelj egy adag salátát a főétel mellé. Így nem kell lemondani a finom ételekről, közben pedig lecsúszik egy két extra zöldség is.
  3. Próbáld meg megtörni az egész napos fekvést, és iktass be egy kis mozgást. Lehet nem lesz meg a 10.000 lépés vagy nem lesz intenzív crossfit óra, de egy kis úszás vagy séta is sokat számít.
  4. Ne felejts el folyadékot inni. Minimum 2 l az alap, de az időjárástól és az aktivitástól függően többet is fogyaszthatsz. A nyaralások alatt sűrűbben fogynak az alkoholos italok is. Ilyenkor még fontosabb, hogy hidratáljuk a szervezetünket.

 

Egy kis tudatosság

 

Nyaraláson az emberek hajlamosabbak falásra vagy túlevésre. Ennek az egyik oka az lehet, hogy rengeteg az új és izgalmas étel, amit még nem kóstoltunk előtte. A másik oka pedig az lehet, hogy nagyon korlátozott volt az étrendjük (esetleg diétájuk) a nyaralás előtt, és erre egy természetes reakció a túlevés. Sokan nem tudják, de a falás vagy a túlevés is okozhat emésztési panaszokat. Gyakori probléma a gyomorsav vagy a puffadás. Egy kis tudatosság gyakorlásával megelőzhetjük ezeket a panaszokat.

 

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy odafigyelünk evés közben és lassabban fogyasztjuk el az ételeket, minden falatot alaposan megrágva. Érdemes hallgatni a testünk jelzéseire is, hogy mikor vagyunk igazán éhesek, és mi az a pont, amikor már tele vagyunk - valószínűleg ez az utóbbi ami a legnehezebb, amikor az ételek korlátlanul rendelkezésünkre állnak.

 

Összegezve, végülis a nyaralás a pihenésről és a feltöltődésről szól. Viszont, ha nagyon elengedjük magunkat a hétköznapi rutin megszakítása amennyire kellemes, ugyanannyira fájdalmas is tud lenni. A kellemetlen tünetek elkerülése érdekében egy kis tudatosságot kell gyakorolnunk és a fenti taktikák alkalmazásával gond nélkül élvezhetjük a nyaralásunkat.


Korábbi bejegyzések Újabb bejegyzések

Hozzászólás

A megjegyzés közzététele előtt jóváhagyás szükséges