Hogyan táplálkozhatsz egészségesen az irodában

Munkahelyen javarészt ülőmunkát végzünk 9-től 5-ig. A mozgás hiánya önmagában is problémát okozhat, de egészségtelen étrenddel kombinálva még rosszabbra fordulhatnak a dolgok. Az alábbi apró, de hatékony lépésekkel nemcsak véget vethetsz az egészségtelen szokásaidnak, hanem még a javadra is fordíthatod őket, ezzel javítva a koncentrációdat és a produktivitásodat a munkahelyeden.

 

Tervezz előre

Ahhoz, hogy biztosan egészség-támogató ételek kerüljenek a tányérunkra, bizony ma már előre kell tervezni, ugyanis a gyors megoldások sajnos nem mindig a legegészségesebbek. Érdemes minimum fejben előre tervezni a heti menüt, vagy legalább a napi menüt, hogy tudjuk mihez tartani magunkat.

 

Mindenből egy keveset

Egészségügyi céljaidtól függetlenül fontos, hogy mind a három típusú makrotápanyagból kerüljön a tányérodra.

 

A teljes élelmiszercsoport vagy például zsír és szénhidrát teljes kizárása könnyen visszaüthet, és folyamatos étel utáni sóvárgást eredményezhet. Ennek következtében csökkenhet az éberség és a produktivitás. A szénhidrátok a testünk fő energiaforrása, miután lebontjuk glükózra. Az egészséges zsírok hordoznak és tárolnak is alapvető vitaminokat, és további energiát biztosítanak. A fehérje (hús- vagy növényi eredetű) fogyasztása nemcsak az izomtömeg megőrzéséhez járul hozzá, hanem a teltség és a jóllakottság érzését is meghosszabbítja.

 

Nassolj okosan

A nassolás az irodai élet elkerülhetetlen része, egy kevés felkészüléssel és tudatossággal azonban ezt is a javunkra lehet fordítani. Az étrend kiegészítéseként lehet rá tekinteni, amivel hozzáadunk az egészségünkhöz nem pedig elveszünk belőle.

 

Az első számú tippem az, hogy ha van rá lehetőséged válassz egészséges opciókat. El tudom képzelni, hogy ezt a tanácsot már jó párszor hallottad, de remélhetőleg a cikk végére meg is győzlek téged arról, hogy gyakorlatba ültetve ezek az apró lépések igenis hatással tudnak lenni az egészségedre és a jóllétedre. Magas cukor- és zsírtartalmú nasiknak (csokoládék, kekszek, sütemények, péksütemények vagy chipszek) kétségkívül megvan a helyük egy kiegyensúlyozott és egészséges étrendben. Ám nem ajánlanám, hogy ezeket napi szinten fogyaszd. Alkalmanként beleférnek, de hetente öt alkalommal (hétfőtől-péntekig) fogyasztva sajnos hosszú távon nem támogatják az egészségedet. Egy nemrégiben végzett kutatás szerint az “egészségtelen” nasik egész mandulával történő helyettesítése hat héten keresztül javítja az érrendszeri funkciókat és csökkenti az LDL, más néven a “rossz koleszterin” szintjét (1).Az egészségesebb opciók beillesztése a mindennapokba valóban változást hozhat. Ha öt napon keresztül, a főétkezések között összeadjuk a nasikat, akkor rájövünk, hogy ezek igen jelentős mennyiséget foglalnak el a heti étrendünkből, tehát érdemes okosan döntéseket hozni/ megválogatni őket.

 

Mérd ki

A jóból is megárt a sok - szokták mondani. Az lenne a tanácsom, hogy porciózd ki a napi nasi adagodat és csak annyi legyen elérhető a fiókodban vagy a hűtőben. A fenti példánál maradva, például a mandula rostos és olajos, ha túl sokat eszünk belőle, órákra megfeküdheti a gyomrunkat és ez befolyásolhatja a koncentrációnkat és a munkánk minőségét. Hasonló a helyzet a gyümölcsökkel is, ha túl sokat eszünk belőlük, könnyen emésztési problémákat okozhatnak.

 

Íme néhány példa egészséges nasikra és azok ajánlott fogyasztási adagjára:

  • Kis marék mandula vagy más diófélék (30 gramm)
  • Egy banán / egy alma stb.
  • Két szelet puffasztott rizs mogyoróvajjal, vagy egy fél összetört avokádóval
  • Kis pohár joghurt (100–125 gramm) - ideális esetben alacsony cukortartalmú változat
  • Hummusz sárgarépával
  • Kis marék szárított gyümölcs (30 gramm)
  • Egy kis pohár friss gyümölcslé (150 ml)
  • 8 darab eper (100 gramm)

 

Legyél tudatos

Ha van rá lehetőséged, érdemes nem az íróasztalod előtt elfogyasztani az ebédet. Jó kicsit lelassulni ilyenkor és odafigyelve elfogyasztani az ételt, ami előttünk van. A gyors evés alacsonyabb jóllakottság érzetet és túlevést eredményez, sőt mi több, a nem elég alaposan megrágott falatok emésztési problémákat, például puffadást okozhatnak.

 

Összegzésként megállapíthatjuk, hogy életünk jelentős részét töltjük a munkahelyünkön. Nem érdemes a hétvégére várni, hogy majd akkor figyelek arra mit eszek, vagy majd akkor elmegyek mozogni. Arra szeretnélek ösztönözni, hogy próbáld beépíteni a fent említett egészséges szokásokat a mindennapjaidba.

 

A Terra Trio menüje egészséges és kiegyensúlyozott opciókat kínál, kielégítő adagokkal. A kombinációk változatos ízvilágot és sok vitamint biztosítanak. Másnapra, az előtte lévő nap 22 óráig tudsz rendelni, így azzal a tudattal térhetsz nyugovóra, hogy másnapra már gondoskodtál is az egészséges ellátásról.

 

 

Reference:
1. https://academic.oup.com/ajcn/article/111/6/1178/5837544


Korábbi bejegyzések Újabb bejegyzések

Hozzászólás

A megjegyzés közzététele előtt jóváhagyás szükséges