Immunrendszer erősítése nem csak étrenden keresztül

A jelenlegi járványügyi helyzetben a covid megbetegedések száma még mindig magas. Arról már valószínűleg olvastál számtalan cikket, hogy hogyan javíthatod az immunrendszeredet az étrenddel vagy vitamin kiegészítőkkel, viszont ezzel a írással szeretnék neked bepillantást adni abba, hogy az étrended mellett milyen más életmódbeli tényezők játszanak fontos szerepet az immunrendszered megerősítésében.

 

Alvás

Ebből az arzenálból, az egyik talán leginkább alulértékelt tevékenység, a megfelelő alvás. Egy kutatás azt találta, hogy azok az alanyok, akik éjszakánként kevesebb, mint hat órát aludtak, négyszer nagyobb eséllyel kapták el a megfázást, mint azok, akik hét óránál többet aludtak. Az egyik mechanizmus, ami e mögött állhat az az, hogy alvás közben bizonyos vegyületek, úgy nevezett citokininek szabadulnak fel, amelyek fontos szerepet játszanak a fertőzés elleni küzdelemben. Viszont, ha a szervezetet rendszeresen megfosztják az elengedő alvástól és nem kap jó minőségű és mennyiségű pihenést, akkor ezeknek az anyagoknak a hiánya gyengébb immunteljesítményhez vezethet. Ezért is ajánlott a felnőtteknek naponta 7-9 óra alvás. Tudom, hogy ez nem mindig megvalósítható, de érdemes törekedni efelé, mivel az alvás az egyik fő pillére az egészségünknek.

 

Beleink egészsége

Mint mindannyian tudjuk, a bél fő feladata az élelmiszerek emésztése, valamint ásványi anyagok és tápanyagok felszívása, de ez még nem minden. Ugyanis a bélben helyezkednek el immunsejtjeink 70%-a, és ezzel óriási szerepet játszik a betegségekkel szembeni küzdelemben. Nincs egy módja annak, hogy felmérjük, hogy egészséges-e a belünk vagy sem, azonban olyan kényelmetlen tünetek, mint például alhasi görcsök, hasmenés vagy akár székrekedés hosszabb távon arra utalhatnak, hogy érdemes kivizsgálást kérni szakorvostól. Szerencsére sokat tehetünk a bél egészségünk javítása érdekében. Itt többet megtudhatsz arról, hogy hogyan javíthatod a bél egészségét. 

 

Rendszeres testmozgás

Mielőtt rátérnék arra, hogy mindenkinek rendszeresen “kéne” sportolnia, szeretném tisztázni a testmozgás és a fizikai aktivitás fogalmát, mivel a kettő nem feltétlenül egyezik. A fizikai aktivitás lehet mindennemű testi mozgás, míg a testmozgást vagy edzést egy tervezett és strukturált ismétlődő mozgással tudjuk legjobban leírni. Ami igazán érdekes, hogy a kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres testmozgás nem feltétlenül véd meg minket a mozgásszegény életmód okozta negatív hatásoktól. Tehát mielőtt befizeted magad a fitnesz órára, javaslom, hogy tűzd ki magad elé célként azt, hogy kezdetnek megpróbálod megtörni és csökkenteni az ülő óráid számát. Miután sikerült változtatni az életünkben ezen a területen, elkezdhetjük fontolóra venni a rendszeres testedzést.

 

Érdekes módon a szakirodalomban nincsen nagyon erős tudományos bizonyíték, amely a testedzés és az erős immunrendszer között közvetlen kapcsolatot állítana fel, inkább közvetett kapcsolatot. Tudjuk, hogy a sportolásnak számos előnye van, akárcsak az alvás minőségének javítására vagy stressz kezeléssel kapcsolatban, és még a jobb bél egészségéhez is kapcsolják. A kutatásokból az is kiderül, hogy a rendszeres testmozgást gyakorló emberek nagyobb valószínűséggel folytatnak más egészségtámogató viselkedést, így ezek együttesen jobb egészségügyi állapotot eredményezhetnek.

 

Láthatjuk, hogy az egészségügyi állapotunkat sok minden befolyásolhatja és több dolgot is tehetünk az immunrendszerünk megőrzése érdekében. A Fresh by Terra-nál biztosítjuk Önnek az egészséges és kiegyensúlyozott ételeket, így jobban összpontosíthat az egészségének más aspektusaira.


Korábbi bejegyzések Újabb bejegyzések

Hozzászólás

A megjegyzés közzététele előtt jóváhagyás szükséges