Problémát okoz, hogy egész nap fókuszált maradjon?

 

A fókusz és koncentráció fenntartása néha egész napos küzdelem, amellyel nap mint nap szembesülünk.Vannak, akik reggel produktívak, míg mások az esti órákban. Vannak, akiknek kávé nélkül be se indul a nap, míg másoknál igen. A cél ugyanaz, hogy eredményesek legyünk és a legjobb formánkat hozzuk. Ebben a blogbejegyzésben végigmegyünk egy listán, amelyen keresztül menve megvizsgálhatod, hogy életed melyik területén lehet módosítani a kognitív teljesítmény maximalizálása érdekében.

 

1. Táplálkozás 

Az egészséges és kiegyensúlyozott étrend rendkívül fontos, különösen akkor, ha korábban ez nem volt megfelelő. Ebben az esetben a kisebb egészséges szokások* bevezetése is változást hozhat a teljesítményében. A mindennapi élelmiszerek mellett mindenféle terméket árulnak azzal az ígérettel, hogy javítja a kognitív teljesítményt. Jelenleg nincs úttörő bizonyíték a növényi táplálékkiegészítők mint például a ginzeng, lutein vagy más „agy vitaminok” hatékonyságának igazolására. A legtöbb bizonyíték megfigyelési kutatásokból vagy kisebb klinikai vizsgálatokból származnak, ezért nem vonhatunk le egyértelmű ok-okozati hatást. Aranyszabályként mindig azt szoktam  mondani, hogy nincs „varázstabletta”, gyakran az olyan egyszerű táplálkozási szabályok mint például, zöldség és gyümölcs evés hatalmas különbséget eredményezhetnek.

 

2. Alvás

Az alvás megvonás a modern társadalmunkban elég gyakori, és számos tanulmány kimutatja, hogy más tényezőktől függetlenül ez szinte mindig a kognitív teljesítmény csökkenéséhez vezet, mint például a memória, a reakcióidő, a döntéshozatal vagy a koncentráció(1). Az ajánlott mennyiség az napi 7-9 óra. Ennél kevesebb és érdekes módon ennél több is gyengébb kognitív teljesítményhez vezet. Ezért minden táplálkozásbeli változtatás előtt azt szeretném javasolni, hogy próbáljuk rendbe tenni az alvás rutint elsősnek.

 

 3. Diétázás

Néhányan azt gondolják, hogy a diétázás csak egy ártatlan egészségtudatos tevékenység, azonban ennek negatív mellékhatásai is vannak, amelyek befolyásolhatják a munkahelyi produktivitásunkat. A diétázás szinte mindig valamilyen korlátozással jár. Ha megfosztjuk magunkat az ételtől, éhség és sóvárgás alakul ki. Az éhségnek a korgó gyomron kívül számos egyéb fizikai jele is van. Befolyásolja a hangulatunkat, ingerlékennyé, szomorúvá vagy letörté válhatunk. Érthető módon befolyásolja az energiaszintünket is, kimerülté, álmossá vagy lassúvá válhatunk. Nagyon nehéz csúcsteljesítményen dolgozni ilyen tünetekkel. Az lenne a tanácsom, hogy egy kis tudatossággal próbáljuk meg felismerni az éhség korai jeleit, és ezzel elkerüljük azt, hogy belekerüljünk egy túlságosan éhes állapotba, így képesek leszünk koncentrálni és produktívnak maradni a munkahelyen.

 

 4. Természet

Egy rövid séta a parkban az ebédszünet alatt javíthatja a munkahelyi teljesítményt. Egy egyszerű kísérletet végeztek ennek az elméletnek a bizonyítására. Az embereket két csoportra osztották: az egyiket elküldték sétálni a városban, a másikat a parkban, és utána kognitív feladatokat adtak nekik. Az a csoport, akik a feladat elvégzése előtt a természetben voltak, jobb eredményeket értek el a teszten, mint azok akik a városban jártak előtte. Következésképpen a természetben töltött idő javíthatja a kognitív teljesítőképességét (2).

 

5. Mozgás

 Kutatások mutatják, hogy a rendszeres testmozgás javíthatja és megvédheti a felnőttek agyi működését(3). Egészségügyi szervezetek azt ajánlják, hogy törekedjünk minden nap fizikailag aktívnak lenni. Pontosabban azt javasolják, hogy hetente 150 perc közepes intenzitású testmozgást, vagy 75 perc intenzív testmozgást végezzünk. Itt elsősorban a sport tevékenységek számítanak, az általános fizikai aktivitás nem.

 

+1.  Egyéb „trükkök”

 

Nem említettem egyik olyan “trükköt” sem, amit naponta használunk a napi aktivitásunk javítására; kávé és energiaitalok. Ezek az anyagok egy ideig óráig működnek, de csak korlátozott mértékben, és általában nem hoznak hosszú távú javulást kognitív funkcióiban(4).

 

Összességében a produktív munkavégzés sok tényezőtől függ. A minőségi alvás, a rendszeres testmozgás, a jó mentális egészség és a megfelelő táplálkozás mind részét képezik a megoldásnak.

 

A Fresh by Terra irodai kiszállítással fenntarthatja az egészséges és kiegyensúlyozott étrendjét. Egyenesen az irodájába vagy az otthoni irodájába szállítunk, így nem kell attól tartani, hogy túl éhes lesz, mert még a legelfoglaltabb időszakban is a munkájára tud fókuszálni azzal, ha tőlünk intézi az ebédet vagy a vacsorát.

 

 

1: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2656292/

2: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19121124/

3: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5934999/

4: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20182035/

 


Korábbi bejegyzések Újabb bejegyzések

Hozzászólás

A megjegyzés közzététele előtt jóváhagyás szükséges